Organizatorja:
Pokrovitelj:
Partnerji:

Do konca glasovanja še:

0dni 0 ur 0 minut

Kontakti

O izboru GVL

Revija Transport & logistika skupaj z revijo Mehanik in voznik znova pripravlja izbor za slovensko gospodarsko vozilo leta. Izbor, ki je že 14. po vrsti, s svojo dolgo zgodovino in uveljavljenostjo velja za najpomembnejšega v slovenskem prostoru.

Kot v preteklih letih smo tudi letos pri izboru upoštevali sodobnost vozil, njihovo tehnološko naprednost, veliko pozornosti pa smo namenili tudi njihovi ekološki naravnanosti. Vozila, ki smo jih izbrali, predstavljajo zadnje novosti iz sveta gospodarskih vozil, predvsem pa pri njih prednjačijo nove tehnologije ter čisti in zmogljivi motorji, tudi električni.

Kot je zdaj že v navadi, smo tudi letos pripravili štiri kategorije, vendar z manjšo spremembo. Poleg kategorij Tovornjak leta, Avtobus leta in Dostavnik leta letos premierno uvajamo kategorijo Električno gospodarsko vozilo leta, saj verjamemo, da bo ta kategorija v prihodnje vedno bolj zastopana.

Svet avtobusov je zaznamovalo kar nekaj predstavitev novih modelov. V velikem slogu na tržišče vstopajo električni in hibridni pogoni, ki postajajo stalnica pri že skoraj vseh proizvajalcih. Skupno vsem je, kako še bolje izkoristiti obstoječe načine pogona in kako razviti nove, še boljše in okolju bolj prijazne. Avtobusi z bogatim naborom varnostne opreme postajajo tudi veliko varnejši. Z uporabo tovrstne opreme so vozniki manj obremenjeni, hkrati pa so tudi drugi udeleženci v prometu manj ranljivi in zato varnejši.

Pri avtobusih izstopajo Mercedes-Benz Citaro Hybrid, ki z inovacijami, kakovostjo izdelave in enostavnostjo uporabe povečuje dobičkonosnost, obenem pa s hibridno motorno tehnologijo zmanjšuje količine škodljivih emisij. Prav tako ne moremo mimo ekološko še sprejemljivejšega električnega avtobusa MAN Lions City E, ki zaradi uporabe električnega motorja še dodatno povečuje kapaciteto potniških mest. Setra S 531 DT je z maksimalnim številom varnostnih sistemov vedno korak ali dva pred konkurenco, obenem pa jo poganja preverjen in zanesljiv pogonski sklop. Scania pa je s predstavitvijo prvega turističnega avtobusa na svetu, Interlink MD, ki ga poganja metan, nakazuje, da imajo tudi tovrstni pogoni v prihodnje potencial, obenem pa s tem širijo svojo že široko paleto alternativnih pogonskih rešitev za potniški promet.

Tudi na področju tovornih vozil je bilo leto 2018 pestro. Med vlačilci sta najbolj izstopala novi Mercedes-Benz Actros, ki v svet transporta uvaja številne novosti. Nič manj nestrpno pričakovan ni bil niti novi Ford Trucks F-MAX model. Med kandidate smo uvrstili tudi Scanio L, ki je namenjena vedno bolj zahtevni mestni distribuciji in je zasnovana tako, da kar najbolj zaščiti voznika in druge udeležence v prometu.

V kategoriji dostavnikov se bodo med seboj pomerili tehnološko napredni in gospodarni Mercedes-Benz Sprinter, Ford s svojim vsestranskim Transitom Connect, malim dostavnikom z novo zunanjo podobo in tehnološko napredno vsebino ter francoska dvojčka Citroen Berlingo in Peugeot Partner ter nemški Opel Combo, ki jih odlikuje prilagodljivost in opazen tehnološki napredek pri sami konstrukciji vozili, kot tudi pestra ponudba pogonskih agregatov in asistenčnih sistemov.

Premierno letos uvajamo tudi ločeno kategorijo električnih gospodarskih vozil. Čeprav je v letošnji kategoriji le en kandidat (MAN eTGE in Volkswagen e-Crafter sta skoraj identični vozili z nekaj kozmetičnimi razlikami), verjamemo, da bo v prihodnje ta kategorija vse pogosteje zastopana. Vozili MAN eTGE in Volkswagen e-Crafter odlikuje skoraj neslišno delovanje, pogon pa predstavlja nov koncept. Polnjenje litij-ionske baterije poteka hitro, vgrajena je pod dnom vozila, s čimer je mogoče izkoristiti celotno prostornino tovornega prostora.

Katero vozilo izmed ponujenih finalistov pa bo najbolj zaznamovalo preteklo in letošnje leto, nam boste pomagali določiti tudi vi, naši bralci. Kot v preteklih letih smo tudi tokrat glasovanje razdelili na dva dela. V prvem delu boste glasovali samo vi, in sicer s pomočjo glasovnic, ki bodo priložene marčevski in aprilski številki revije Transport & Logistika, in preko spletnih strani www.gvl.si in www.etransport.si. V drugem delu pa bodo glasove dodali še člani žirije in tako bomo dobili letošnje zmagovalce. Glasovanje poteka vse do konca aprila 2019.

 

Naj zmaga najboljši!

 

www.gvl.si